Stephen King & Owen King - Csipkerózsikák



Ez a könyv annyira megragadta a fantáziámat, hogy mikor megjelent szerettem volna azonnal megvásárolni, de bizony elég borsosnak találtam az árát. Tudom, tudom egy ekkora könyv és ugyebár Stephen King, de akkor is. Így vártam egy kicsit, aztán egyszer felkerült az egyik Fb oldalra és lecsaptam rá 5000Ft volt szállítással együtt, ami szerintem nagyon jó vétel tekintve, hogy a Libri oldalán jelenleg is 5225Ft 5%-os kedvezménnyel. Szóval 2019 február elején meg is érkezett hozzám a könyv, aztán annyira megrémített a mérete, hogy nem láttam neki, csak felkerült a polcomra és hónapokig ott is csücsült, olvasatlan. Aztán a Glamour napokon a barátnőm megvette ezt a könyvet, mert imádja Stephen King írásait és izgatottan várta, hogy ezt a kötetét is elolvashassa és ez a kis löket kellett nekem, másnap neki is láttam az elolvasásának.

Rövid tartalom:
Stephen King és Owen King szuperprodukciójában, apa és fia közösen írt könyvében a fő kérdés: mi történhet, ha a nőkeltünnek a férfiak világából?
Valamikor a jövőben(ami annyira valóságos, hogy akár napjainkra is felcserélhető lehetne) a nőket elalvás közben beburkolja egy ismeretlen fehérjéből képződő hártya, olyan, mint a selyemgubó. Ha a Csipkerózsikákként alvó nőket felébresztik vagy bármilyen módon megsérül a gubójuk, akkor állatiasan vadak és erőszakosak lesznek. Alvás közben viszont egy másik, a miénknél jobb világba jutnak, ahol harmónia uralkodik, és szinte nincsenek konfliktusok.
Egy isten háta mögötti helyen, a nyugat-virginiai Dooling női börtönében azonban van egyvalaki, egy titokzatos idegen, bizonyos Eve Black, aki normális módon elalszik és felébred. De vajon az ő esetében orvosi anomáliáról van szó, amit tanulmányozni kellene, hátha megoldást ad erre az egész alvásproblémára? Vagy talán Eve Black démon, a megmagyarázhatatlan jelenség okozója, és a legjobb lenne megsemmisíteni? A magukra maradt, egyre inkább ősi ösztöneikre hallgató férfiak egymással vetélkedő frakciókra szakadnak: ki megölni, ki megmenteni akarja Eve-t. Mások a zűrzavart kihasználva személyes ellenségeiken állnának bosszút. A csupa férfi világban elszabadul a pokol és tombol az erőszak…
E mellett a leírás mellett nem tudtam csak úgy elmenni. Annyira tetszett, hogy csak erről tudtam beszélni és volt aki amiatt vette meg mert olyan érdekesnek ígérkezett neki is az elmondásom alapján.
Szóval elkezdtem olvasni és az elején le sem tudtam tenni, annyira izgalmas volt, de úgy 200oldal után lelassultak az események és nekem is elég döcögősen sikerült olvasni. Végül a 400. oldalnál feladtam és elolvastam egy másik könyvet, ritkán csinálok ilyet, de most úgy éreztem, hogy másra van szükségem és milyen jól tettem. Mikor kiolvastam a másik könyvet visszatértem erre a szépségre és azt a 300 oldalt gyorsan el is olvastam, újra izgalmas lett és nagyon érdekes. Büszke is vagyok magamra, hogy egy ilyen hosszú könyvet sikerült elolvasnom még idén.
Maga a történet nagyon tetszett enyhén fantasy, de a gyilkosságok sem maradnak ki és a Stephen King által ismert véres jelenetek is elég sokszor megjelennek a regényben. A vége egy kicsit furcsa volt számomra, bár valami hasonlóra is számítottam. Nem bántam meg, hogy elolvastam, érdekes és egyben elgondolkodtató.
Ajánlom a horror és a fantasy rajongóknak is.

Olvassatok sokat!
Kleotisz

Megjegyzések