Jessica Townsend - Nevermoor




Először egy youtube-os könyves csatornán figyeltem fel erre a könyvre. Ez a csatorna a Just A Bookish Soul, tavaly ősszel találtam rá Dominikára :D és nagyon szeretem a videóit. Olyan jól körül tudja írni a könyveket, hogy egyből felkelti vele az érdeklődésemet, főleg hogy elég hasonló a könyves ízlésünk.


Na szóval vissza térve a Nevermoor-ra. Az eleje nem igazán tetszett és megfordult a fejemben, hogy lehet mégsem volt olyan jó választás, de csak pár oldalt kellett még elolvasnom és teljesen beleszerettem. Mindössze két nap alatt kiolvastam és alig vártam, hogy mellé ülhessek.
A történet egy kislányról szól, Morrigan Crow-ról, aki egy megátkozott gyermek és ezért minden miatt őt hibáztatják szó szerint, ha valaki elesett vagy ha éppen meghalt a ház cicája, mindenről ő tehetett. Ha ez még nem elég tudja, hogy csak 11 éves koráig élhet és mikor eljön a Napszállta akkor meg fog halni. Nem hangzik igazán vidám történetnek és az eleje nem is az, de aztán megjelenik egy idegen, aki felajánlja, hogy tovább élhet csak vele kell tartania, ez után kezdődnek az izgalmak. Négy próbán kell átesnie, hogy maradhasson Nevermoor-ban, amik akárhogy is nézzük nem túl egyszerűek, de mind nagyon frappáns és izgalmas.
És ha ez mind nem lenne elég van benne egy óriás cica is, akit Fenestra-nak hívnak és ő egy macskarizma. Nekem ő volt a kedvenc karakterem. Vicces és egyben komoly is. Sokat nevettem rajta.
Van is egy kedvenc részem Fenestra-val, amit most meg is osztok veletek:

" - Kösz, Fen - mondta halkan. Hallotta, hogy a macska az ajtó felé caplat. - Fen?
- Mm?
- A nyálad szardínia szagú.
- Ja, hát macska vagyok.
- Most szardíniaszagú az arcom.
- Nem érdekel. Macska vagyok. "

Jaj és majdnem elfeledkeztem a borítóról, ami szerintem fantasztikus. Mondjuk én elég elfogult vagyok, mert szeretem a kék és az arany szín találkozását, ez a borító csodaszép. :D
Mindenkinek tudom ajánlani, aki szereti a fantáziadús, vicces és egyben mégis komoly történeteket. Engem teljesen rabul ejtett és nagyon várom a folytatást, mivel az írónő úgy nyilatkozott, hogy 9 részesre tervezi a könyvsorozatot.

Olvassatok sokat!
Kleotisz

Megjegyzések