Ernest Cline - Ready Player One




Azt nem mondhatnám, hogy túl gyorsan kiolvastam ezt a könyvet, sőt közel egy hónapomba tellett. Persze ez nem teljesen a könyv miatt van, hanem voltak egyéb elfoglaltságaim is, de a könyv sem könnyítette meg a dolgomat.

Szóval erről a könyvről szeretnék pár szót írni nektek. De először itt van a rövid leírása:

2045-öt írunk, és a valóság elég ronda egy hely. Az emberiség nagy részéhez hasonlóan Wade Watts is azt a kiutat látja zord környezetéből, hogy bejelentkezik az OASIS-be, a világméretű virtuális valóságba.
Amikor az OASIS tervezője meghal, ördögi feladványsort hagy maga után, melyek megfejtéséhez a popkultúra megszállott ismeretére van szükség. Aki először megfejti mindet, az örökölheti hatalmas vagyonát – és egyben az OASIS feletti hatalmat.
Wade oldja meg az első feladványt, és ezzel életveszélybe kerül. Egyes játékosok ugyanis még a gyilkosságig is hajlandóak elmenni a mesés nyeremény megszerzéséért. A játék ezzel megkezdődik, a túlélés egyetlen módja pedig a győzelem.

Erről a történetről én először film formájában értesültem és azt kell mondjam, hogy minden képkockáját imádtam és mikor megtudtam, hogy könyv alapján készült, rögtön be is kellett szereznem. A 2019-es év elején meg is vásároltam egy Libri üzletben, de mivel elég vaskosnak bizonyult számomra, a maga 458 oldalával, így mindig csak tologattam magam előtt. Viszont egy hónappal ezelőtt ismét szembe jött velem a film és úgy gondoltam, hogy mielőtt ismét megnézném el kellene olvasni, miért is ne. Mit ne mondjak az első 100oldalt simán lepergettem és bár nagyon sok minden nem is hasonlított a filmben látottakhoz, még tetszett, úgy gondoltam, hogy itt-ott biztosan más a megközelítés. Na, de ami ezek után jött, számomra kész kínszenvedés volt, mivel nem mondhatom magam nagy "kockának" sem pedig game playernek. Olyan sok dolgot felsorolt, amiről fogalmam sem volt, viszont plusz pont, hogy mindent meg is magyarázott, így számomra is teljesen érthető volt, csak nem túl izgalmas. De örülök, hogy nem adtam fel mivel az utolsó 150oldal teljesen letehetetlen volt és pár óra alatt ki is olvastam. Azt kell mondanom, hogy a könyv nagyon sok mindenben eltér a filmtől, számomra egy teljesen új világot mutatott meg, ami tetszett is meg nem is. Szerintem ilyen a jó könyv, mert még mindig elgondolkodtat és érdekelne, hogy mi történhetett az után... nem lövöm le a végét, mindenki olvassa el. :D
Nem azt mondom, hogy a kedvenc könyveim közé fog kerülni, de erősen a közép kategóriában van, pont ezért adtam neki a moly.hu-n 3csillagot.
Szóval, aki szereti a régi játékokkal kapcsolatos dolgokat vagy csak kíváncsi egy izgalmas, játékokkal, zenével, filmekkel teli könyvre, akkor ez lehet a legjobb választás.

Olvassatok sokat!
Kleotisz

Megjegyzések